Že bývají v povinné výbavě kamionů zakládací klíny, hydraulické zvedáky a momentové klíče pro výměnu kol a hasicí přístroje, je celkem dobře na veřejnosti známo, ale my bychom se nyní rádi pozastavili nad nádobami na tekutiny, bez nichž se žádný kamion nepohne kupředu.
Kanystr na palivo – představte si, že máte za úkol dopravit zboží do oblasti, která je nehostinná, a kde jsou čerpací stanice spíše vzácností. Mohou to být například města za polárním kruhem, velmi řídce osídlená, kam patří Yukon teriitory v Kanadě anebo město Rovaniemi v Laponsku, v severním Finsku. Samotná jízda v takovém prostředí vyžaduje jistou zručnost a opatrnost a kanystry na palivo jsou zde nutnost, bez níž byste tu nemuseli vůbec přežít. Když vám dojde palivo v krutých mrazech a nejbližší civilizace se nachází sto kilometrů daleko, není to legrace.
Kanystr na pitnou vodu – kupříkladu ve zmíněném Laponsku nebo na Yukonu v zimě posbíráte spoustu sněhu, který stačí rozehřát, a máte zásobu pitné vody zajištěnou, ale kdybyste tentokrát museli s kamionem vycestovat do Mauretánie nebo do Maroka, kde letní teploty někdy přesahují i čtyřicet stupňů Celsia, tam je pitná voda vyvažována zlatem. Vzpomeňte si na Rallye Paris-Dakkar, na Karla Lopraise, který tam exceloval s Tatrou 815 a předváděl světu, že naše nákladní vozy a jejich řidiči mohou vytřít zrak i světově proslulým automobilkám a automobilovým závodníkům. Na Rallye Paris-Dakkar byly kanystry na pitnou vodu nezbytnou výbavou.
Kanystry i pro osobní automobily – oba typy kanystrů z Volvo truck shop Convoy truck užijí i majitelé osobních vozidel, zejména u delších cest na dovolenou, například na Jadran nebo k Černému moři. Je to vždy pojistka před neočekávanou technickou závadou, kdy potřebujete pitnou vodu, protože jste daleko od nejbližší obce a zdroje vody, a podobné je to i s kanystrem pro palivo.