Asi nenà tÅ™eba Å™Ãkat, že her je velká spousta nejrůznÄ›jÅ¡Ãch druhů. VÄ›tÅ¡inou je rozdÄ›lujeme na ty, které se hrajà venku, vÄ›tÅ¡inou sportovnÃho typu, a na ty hrané doma, což jsou v souÄasné dobÄ› nejÄastÄ›ji videohry. Je pak jasné, že je velká debata, který z tÄ›chto typů je pro dÃtÄ› vlastnÄ› lepÅ¡Ã.
Â
Â
JistÄ›, vÄ›tÅ¡ina rodiÄů by Å™ekla, že jsou to ty sportovnÃ, avÅ¡ak ani zde situace nenà tak jednoduchá, jak by se mohlo na prvnà pohled zdát. MusÃme vzÃt totiž v úvahu, že primárnÃm úÄelem hry je, aby se dÃtÄ› zábavnou formou nÄ›co nauÄilo, ideálnÄ› dovednost, která se mu bude hodit v dospÄ›lém životÄ›.
Â
SamozÅ™ejmÄ› nenà pochyb, že pohyb je pÅ™Ãnosný, a to nejen pro dÄ›ti. Zároveň je také jasné, že dneÅ¡nà dÄ›ti se hýbou podstatnÄ› ménÄ› než dÅ™Ãve, což spolu s dalÅ¡Ãmi faktory pÅ™ispÃvá k růstu pÅ™Ãpadů dÄ›tské obezity. Koneckonců staÄà se jen podÃvat, kolik dÄ›tà má dnes výjimku z tÄ›locviku, a je pravdou, že ty dvÄ› hodiny týdnÄ› rozhodnÄ› nejsou dostateÄné, nehledÄ› na to, že pro dÃtÄ› jsou spÃÅ¡e povinnostà než zábavou.
Â
Â
Je také faktem, že dÄ›ti, které sportujÃ, jsou zdravÄ›jÅ¡Ã, a to nejen v dÄ›tském vÄ›ku, ale také jako dospÄ›lÃ. To je rozhodnÄ› velkým pÅ™Ãnosem, neboÅ¥ tÃm stát uÅ¡etřà za zdravotnà péÄi. MÄ›li bychom tedy pohyb u dÄ›tà podporovat. Bohužel, dneÅ¡nà rodiÄe se bojà dÄ›ti pouÅ¡tÄ›t ven, a dÄ›tských hÅ™iÅ¡Å¥ také valem ubývá.
Â
Neznamená to vÅ¡ak, že by videohry byly zbyteÄné. Ty totiž naÅ¡eho potomka uÄà zase jiným vÄ›cem, jako je logické myÅ¡lenÃ, trpÄ›livost, Å™eÅ¡enà problémů, práce s informacemi a v mnoha pÅ™Ãpadech i jazyky, zvláštÄ› angliÄtinu. A je jasné, že v dneÅ¡nÃm uspÄ›chaném svÄ›tÄ› se jim to bude velmi hodit.
Â
Ideálnà tedy je, aby se vytvoÅ™ila rovnováha mezi obÄ›ma typy. To vÅ¡ak nenà jednoduché, neboÅ¥ nejen rodiÄe, ale i dÄ›ti mnohdy upÅ™ednostňujà jeden typ pÅ™ed druhým. Je tedy na nás vést je tak, aby mÄ›ly život v rovnováze. V dospÄ›losti nám za to podÄ›kujÃ.